Čo ešte u nás deti zažijú?

Čo ešte u nás deti zažijú?

Stravovanie
V rámci aktivít praktického života si deti pripravujú desiatu samé. Natierajú si chlebík, pripravujú si ovocie a zeleninu a spoločne stolujú.
Touto činnosťou podporujeme samostatnosť, kultúru stolovania, hrubú a jemnú motoriku.

Pohyb
V priebehu dňa deti vykonávajú niekoľko pohybových aktivít. V rannej časti dňa sa deti schádzajú vonku na dvore, kde im je umožnený voľný pohyb. Jazda na kolobežke, vešanie sa na kruhoch alebo skákanie na trampolíne rozvíja u detí hrubú motoriku.
V druhej časti dňa je deťom umožnený aj pohyb v pohybovej miestnosti Montessori centra kde majú k dispozícií triangel, žinenky, balančný polkruh a relaxačné prvky.

Pohybová príprava
Cieľom krúžku je viesť deti k športu a pohybu, rozvíjať motorické zručnosti, obratnosť, rýchlosť, efektívne využívanie voľného času. 

Vedomé aktivity
Vedomé aktivity s deťmi sú zamerané na sebapoznanie formou hry. Sebapoznanie je schopnosť porozumieť svojim myšlienkam a pocitom a tvorí základ k spojeniu so sebou samým. Aktivity ako pohyb, tanec, maľba, kreslenie a iné kreatívne hry sú zamerané na prácu s emóciami, na sebavyjadrenie a podporujú v deťoch zdravé sebavedomie a sebaúctu. Úprimnosť, odvaha, láskavosť a otvorenosť sú jednými z ľudských vlastností, ktoré sú podporované aktivitami na našom krúžku. 

Anglický jazyk
Formou pesničiek a básničiek sa deti učia rozlišovať aj základné slová cudzieho jazyka. Deti sa učia tomu, že nielen slovenský jazyk je jediný jazyk vo svete. Deti majú k dispozícií poličku v ktorej sa nachádzajú predmety a pomôcky prezentované deťom v cudzom jazyku (trojstupňová rečová lekcia v cudzom jazyku). Poobedie v našej Montessori "škôlke" sú sprevádzané anglickým lektorom.

Hudba
Hudba, tóny, melódia a hudobné nástroje sú súčasťou každého jedného dňa v našej „škôlke“.


Hudobný krúžok 
Hudba má v sebe zázračnú moc, je plná emócií, fantázie. Deti si na hudobnom krúžku primo učia hrať na hudobnom nástroji flauta a učia sa spievať pesničky. Hudba má v sebe veľkú silu, veľmi priaznivo ovplyvňuje aj psychiku človeka a najmä detí. Je to umenie, v ktorom sa ľudia môžu dohovoriť vo všetkých jazykoch sveta. 

Kreatívne aktivity
Súčasťou prostredia „škôločky“ sú kreatívne aktivity. Deti v denno-dennom kontakte prichádzajú do styku s lepidlami, nožnicami, štetcami, farbami a kriedami. Podporujeme tvorivú činnosť prezentovaním rôznych techník a to ako sa deti pomocou nich vyjadria je úplne na ich voľnej kreativite.

Keramika a hrnčiarstvo
Keramika a hrnčiarstvo je poctivé remeslo už od pradávna. Najlepším nástrojom na prácu s hlinou sú vlastné ruky. Pri práci s hlinou sa deti postupne oboznámia s technikami ručného modelovania keramiky. Dozvedia sa nielen o práci s hlinou, ale získajú aj gramotnosť na vytvorenie si vlastného produktu. Na krúžku sa deti spoločne o hlinu starajú aby s ňou dokázali pracovať dlhé obdobie. 

Logopédia
V prípade potreby majú deti možnosť navštevovať nášho interného logopéda.

Vaša správa bola úspešne odoslaná.
Čoskoro Vás budeme kontaktovať.